torsdag 13 september 2007

Om du vill springa i Veinge

Det här med flytten innebär att man måste hitta nya löprundor. Hittills har jag hittat tre stycken som jag har provsprungit ett antal gånger:

1. Rundan runt Nebo-tornet. (en 1700-metersrunda som man kan springa flera gånger runtrunt). Gruveligt vacker utsikt och man ser havet vid klart väder.

2. Ramshall t&r. En liten lokal sträcka som jag bara har testat en enda gång. Det är svårt att hitta rundor som inte är asfalterade (Nebo-rundan är undantaget), och vis av erfarenheten måste jag ta det lilla lugna med knäna, annars säckar de ihop om de blir asfaltschockade på en gång. Nästa gång blir den längre.

3. Bonna-rundan. Alla Veinge-bor känner till Bonna-rundan, och nu även jag. Det är en sträcka på ca 4,5 km som går förbi en massa bondgårdar. Lukten av koskit ligger tung och på en av gårdarna har de en camping för kalvar. Massor av små vita tält där kalvarna kan gå in och värma sig vid lägerelden.

Inga kommentarer: