onsdag 9 juli 2008

Tjipptjipptjipp

Det känns som om jag har ett enda tillstånd just nu: trött. Jag är trött på morgonen, jag är trött mitt på dagen och jag är trött på kvällen. Enda undantaget är mellan 17 och 20 ungefär. Då passar jag på att göra allt det där som kräver lite extra av mig; löprunda, plockning av klarbär och middagslagning. Vi har förresten helt sjukt mycket klarbär så om det är någon som är sugen så kom och plocka!

Jag springer varannan dag nu och har gjort i snart 3 veckor. Jag är fortfarande väldigt stel i mina vader/hälsenor, men det brukar ta ett tag innan det går över. Gött att vara igång igen ialla fall! Jag har i dagsläget inget uttalat mål, utan det får ge sig allt eftersom. Visst skulle det vara kul att springa Tjejmilen, men jag har inte den tid som krävs för en satsning. Nu är målet att komma igång med löpningen igen och att kunna springa min terrängrunda två varv på raken.

Det mina vänner är en utmaning som heter duga, särskilt när den är så härligt genomsur och lerig som den var igår. Jag joggade iväg i efterdyningarna av en rejäl regnskur. Det droppade lite från träden, men annars var det nästan uppehåll helt och hållet. Jag gillar ju att springa när det regnar. :) När jag vek av ner på min lilla stig sjönk skorna ett antal centimeter ner i geggamojan och efter si så där 10 steg så var mina skor helt genomsura. Tjipptjipptjipp lät det när jag sprang. Tur att vi har ett varmt pannrum, där torkar skorna snabbt.

Men åh så härligt det var! Terränglöpning är verkligen det bästa! Trots att man hotas av ständiga fästingattacker (jag drar för alla dragkedjor jag bara kan) när man springer i det höga gräset så är det så värt det. Härom dagen såg jag ett rådjur förresten.

Inga kommentarer: