fredag 11 juli 2008

Stelibena



Den här bloggen borde byta namn till Stel i bena. Det är ialla fall mitt aka nu för tiden. En liten sidoeffekt av att börja löpträna igen, dessutom en lätt följd av att jag springer i väldigt kuperad terräng. Stretch före samt efter passet hjälper en smula, men inte så att jag springer smärtfritt. Men jag är ingen quitter så jag fortsätter att mata på! Det är bra för rumpan och vaderna att springa i backar, eller hur? :) Jag ska ta för vana att stretcha dagligen så töjer de nog ut sig vad det lider.

Den här helgen ska bli lugn och skööön. Det känns som om vi har haft varenda helg uppbokad sedan urminnes tider. Jag ska börja slipa lite på en av två 50-talsfåtöljer som jag köpte på loppis i vintras för 40 spänn stycket. I söndags började jag ta bort det gamla tyget och fy fabian vad mycket nubb det var! Så fort man hade avklarat en rad och vek upp tyget så visade sig ytterligare en rad nubb. Så fortsatte det i en evighet. Fåtöljerna ska slipas, och få ny stoppning och klädsel. Tyvärr ska det visst regna i helgen så det blir nog dåligt med sliperiet.

(kass bild jag vet)

1 kommentar:

Pernilla sa...

Tack! Och lycka till med sliperiet – det ska vara fint i morgon hörde jag (av en väderoptimist iofs.) Själv är jag glad för regn just nu, för då hinner jag TVÄTTA. Efter this kind of trip är det stooora högar…