fredag 18 juli 2008

Snart så

Sista jobbdagen innan semestern. Need I say more? Fyra sköna semesterveckor fyllda med fönsterrenovering, Oslo-resa samt förhoppningsvis en hel del träning. Jag tänker löpning, cykling och en tur på islandshäst uppe på Hallandsåsen. Jag var på en sådan ridtur redan förra sommaren, men då blev det tyvärr inte så mycket galopperat pga av förra sommarens blöta. Risken finns väl att det blir så även den här sommaren, men hoppet är väl det sista som överger en!

Idag tänker jag jobba fram till kl 14, sedan stänger jag ner datorn och tar långledigt. Fläskfilé ska läggas i marinad och färskpotatisen ska kokas. Jag gör förresten världens godaste marinad och därför bjussar jag på receptet här:

1 dl olivolja
2 msk soja
2 tsk sambal olek
2 stycken vitlöksklyftor

C´est tout!

Serveras med en potatissallad med dijonvinegrette, sockerärtor, färsk rödlök, oliver och en bit fetaost. Rödvin till det.

Inga kommentarer: