tisdag 5 juni 2007

Nannis testar: Arla KESO+ fiber


När man är på resande fot så är det ofta svårt att hitta bra mellanmålsalternativ eftersom det mesta som erbjuds är smörgåsar av olika slag samt fruktyoghurtar med en massa socker i. Då brukar jag istället köpa en burk keso. I fredags var en sådan dag och istället för att köpa den vanliga keson så bestämde jag mig för att testa den nya fiberförstärkta keson för Arla. Det skulle jag inte ha gjort.


Denna keso innehåller fibrer från äpple, linfrö och inulin, och tanken är god. Men vidrigare slabb har jag nog aldrig ätit. Konsistensen var slime-ig och det kändes som om den hade skurit sig på något märkligt sätt. Det är ju dessvärre så att när man blandar hela linfrö med vätska så bildas en gel. Det är därför man rekommenderar folk med hårda magar att äta hela linfrö. Det händer även när man blandar linfrö med keso.


Själva smaken var heller inte något att hänga i julgranen. Vanlig keso brukar smaka friskt. Keso+ fiber smakade avslaget och inte sexigt alls.


Jag ger Arla Keso+ fiber 1 av 5 möjliga.


Anledningen till det höga betyget är att burken har ett lock så att man kan stänga den. Det har även den gamla vanliga keson.

2 kommentarer:

Puma sa...

Haha vad hård du är i bedömningen. Men det är bra!!! :-)

Jag har förresten sökt det där utbildningskoordinatorjobbet i Båstad. Har redan fått ett tack för din ansökan-svar. Jag håller tummarna. Men att få napp såhär på första kastet vore väl att ha allt för mycket flyt...

Anonym sa...

Puma:

Jo jag är hård, men det är befogat. :) Vad bra att du har sökt jobbet - jag håller tummarna jag med!