tisdag 19 juni 2007

Ding Dong, the Witch is Gone!

Hurra, den gula häxan som har bott i mina bihålor den senaste tiden är numera puts väck! Mr Lock i Örat har skickat flyttkort, och kommer inom kort, även han, att förpassas till avlägsen ort. Jag kommer förmodligen inte att kunna vara med och åka vattenskidor på vår sommarfest imorgon kväll, men det gör inte så mycket. Jag hade nog inte vågat ändå. Jag får hålla mig på torra land och spela kubb och grilla. Inte så pjåkigt det heller, även om jag inte är helt överförtjust i kubb.

Träningen får vänta ett tag till. Jag trodde nästan att jag hade överansträngt mig igår, jag flyttpackade och lyfte lite lådor och jag blev så trött att jag var tvungen att ställa mig och steka crepes. Skämt åsido, jag blev supertrött och insåg att jag inte är helt återställd ännu och borde ta det lilla lugna ett tag till. D, som är sjukskriven pga cykelolycka, är hemma den här veckan och har fått städmani. I dag ska han städa ugnen. Det är nog 3 år sedan sist skulle jag tro.

Jag har så skumma drömmar nu för tiden och de handlar oftast om tidbrist; att jag är försenad, missar tåg och blir tvungen att boka hyrbilar. Härom natten drömde jag att jag svalde en nål...

Inga kommentarer: