tisdag 25 mars 2008

This too shall pass

Det ordnar sig alltid. Oavsett hur. Vi har haft en tuff period med veckopendlande mellan huset på västkusten och Växjö mitt i skogen, men nu börjar den lida mot sitt slut. Från och med 1 maj kommer vi att lämna Växjö för gott och det kommer dröja länge innan vi kör väg 25 inåt landet igen. Vi är en erfarenhet rikare och vi fixade det här också!

Min träning har blivit lidande under de här månaderna och jag har haft svårt att hitta en regelbundenhet i träningen. Jag köpte ett 3-månaderskort på ett gym för ett tag sedan, men har inte riktigt haft motivationen till att gå till dit så många gånger som jag hade tänkt. Jag tror inte att gym är riktigt rätt för mig längre. Jag har en tendens till att bli väldigt kroppsfixerad och jag ställer så höga krav på mig själv att det blir jobbigt. Jag har insett att jag mår mycket bättre om jag får träna utomhus, utan speglar och tajta kläder. Det tar ett tag innan man inser sitt eget bästa!

Inga kommentarer: