fredag 7 mars 2008

Things to do under ljusbehandling

Hela mitt liv har jag haft problem med äckelsem, eller eksem som det också brukar heta. Jag vet inte hur många olika salvor och krämer jag har gått igenom, men det enda som har hjälpt är ljusbehandling. Och man blir brun också! När man genomgår en sådan behandling solar man 3 ggr i veckan i fyra veckor och därefter 2 ggr i veckan i fyra veckor och det ska göras i särskilda solarium där mixen mellan UVA och UVB är inställd korrekt. Vanliga solarium funkar alltså inte och dessutom solar man inte så lång tid i ett ljusbehandlingssolarium. Jag solar vanligtvis inte solarium (old and wise ;) för den som undrar. Man börjar med någon enstaka minut i solariet och trappar sedan upp efterhand.

Problemet är bara det att det är så sjukt tråkigt att stå där i solariet. Då har jag kommit på följande tidfördriv:

Träna!

Man står alltså upp och solar och det finns hyfsat med plats för att både köra knäböj och att träna vaderna med tåresningar. Igår hann jag med 5 set med 20 knäböj åt gången och 3 set med tåresningar. Visst, det knakar lite konstigt i solariet, det är ju trots allt meningen att man ska stå still, men något måste man ta sig till för att fördriva tiden. Nytta med nöje!

Inga kommentarer: