fredag 7 mars 2008

The old fashioned way

Om jag går till gymet på lunchen idag så har jag haft en grym träningsvecka hittills! Löpträning både måndag och tisdag och styrketräning torsdag och fredag. Dessutom har jag ett löppass inplanerat i helgen. Det är knappt så att jag vågar säga det, men nu är jag på G igen!

Som husägare behöver man dock inte träna på helgen. Varför? Riv ett tak, sätt på nytt och använd en hel lördag till att köra byggbråte. Gammalt hederligt kroppsarbete som garanterat kör slut på en. Vi har haft en gigantisk hög med blandat byggskräp vid sidan om huset sedan i september. I lördags hyrde vi släp för att köra allt till tippen. Tre stora lass blev det, och det som var riktigt tungt var det sista. Blandat skräp: Små pluttbitar av trä, gammal vidrig takpapp som är superspröd och som faller isär när man försöker lyfta upp den och även blir tung som bly när den ligger i stora högar, trädgårdsavfall som följt med av bara farten...

Vi var jätteduktiga med sorteringen på soptippen, men det sista var helt omöjligt att sortera. De stänger kl. 15 på lördagar och när klockan var just 15 och vi hade halva lasset kvar fick vi hjälp av sopgubbarna: Töm ALLT i obrännbart (läs Vivillgåhem).

Resten av lördagen passerade i en dimma, liggandes i soffan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trädgårdsarbete är ett annat effektivt sätt att få träning hemma. Suck, snart är det dags att bli övertränad igen... Ogräset hånskrattar åt mig. ;-)

Västergötland rules! Know what? Jag är från Skara (har mor o far kvar i Götene)

Nannis sa...

Cia: Kul med en tjej från hemtrakterna! Jag är från Falköping! :) Japp, jag kommer också att bli övertränad i helgen - igen!