tisdag 14 oktober 2008

Tappa.se aktiverar Sverige

Det verkar vara väldigt poppis just nu att försöka aktivera sina anställda. Ett bra sätt att göra detta är att engagera folk i en stegtävling. Företaget jag jobbar för har 12 kontor, varav huvudkontoret ligger i Karlshamn av alla ställen. Alla kontoren har varsitt lag med i tävlingen och mellan den 7 oktober och den 21 december ska vi försöka gå till Prag, eller så långt som möjligt i alla fall. Mitt lag - Helsingborgslaget - består av 11 st lagmedlemmar och jag är lagledare.

Tyvärr måste jag nog säga, för än så länge är jag ingen bra sådan. Eller snarare, inget bra föredöme när det gäller att komma ihåg sin stegräknare varje morgon. Tävlingen har varit igång i exakt en vecka nu, och hittills har jag kommit ihåg den 3 ggr av 8 möjliga. Jag blev nog lite put off när jag var på 1,5 timmas styrka/kondition förra torsdagen på F&S i Laholm. Jösses vad jag hoppade och studsade på konditionsdelen. Jag trodde helt klart att jag skulle ha minst 15 000 steg när jag kikade på stegräknaren efter passet. Åh nej.

8 563 steg blev det.

Inga kommentarer: